Debuut Koeman viel niet mee

  

Zoals we vrijdag beloofden, hierbij de Vibes op een uitzonderlijke maandag. En verrassend, het is een vrijwel nationale Vibes deze week, maar dat mag de pret niet drukken. Hoewel…

Het viel niet mee met het debuut van Ronald! Niet zozeer de uitslag (0-1 tegen Engeland kan), maar vooral het spel. Nou ja, spel? Hij ging dan ook niet voor zekerheid, maar een paar extra debutanten was best verfrissend geweest. Dit wordt vanavond vervolgd. Als we overigens de taferelen voorafgaand de wedstrijd van afgelopen vrijdag zagen, met de ‘heertjes’ uit Engeland, mogen ze van ons daar ook een Brexit voor afkondigen.

In ieder geval zijn de heren van Oranje de komende 5 jaar in een mooie Italiaanse snit gekleed van de Nederlandse ontwerper Giuseppe Cavallaro. Hij wordt de kostuumpartner van Ronald en zijn mannen. We weten niet of Ronald daar de nieuwe aanvoerder ook op heeft uitgezocht, maar pffff… er zit wel even een personality daar in Cavallaro met Virgil van Dijk. Nu die uitstraling ook nog in het voetbalshirtje.

En dat brengt ons bij wat misschien nog wel opmerkelijker is en een beetje stilletjes gebeurde: KNVB en Nike verlengen hun contract met nog eens 4 jaar. De Swoosh is hiermee tot 2030 verbonden aan het Oranje. Eigenlijk best een knap staaltje werk van de commerciële mannen en vrouwen van de KNVB.

Op zo’n knap staaltje werk kunnen ze zich in Eindhoven ook gaan voorbereiden, want vanaf het seizoen 2019 – 2020 zullen de Energieke Jongens, geen Energieke Jongens meer zijn. Sponsor Energie Direct verhuist van de voor- naar de achterzijde van het shirt. Er is dus ruimte voor een nieuwe partner. Prijskaartje? 6-8 miljoen per jaar.

Heracles is ook een club in beweging én met oog voor de omgeving. De Almelose club zoekt een Chief Cleaning Officer. Jawel, met Asito als hoofdsponsor gaat de club zich inspannen dat bij uitwedstrijden het uitvak netjes wordt opgeruimd en dat de kleedkamer van de spelers weer ‘aan kant is’ bij vertrek naar het altijd bruisende Almelo. Interesse?

Het bord mag overigens voorlopig op schoot blijven, want de NOS behoudt voor nog eens 3 jaar de rechten op de samenvattingen van de Eredivisie. Ondanks dat alle analisten er alles aan doen om iedereen duidelijk te maken dat het werkelijk niets is met ons Eredivisie voetbal, blijft het ongekend populair bij de kijkers. Regelmatig zitten we met meer dan 2 miljoen voor de buis te genieten van onze warme prak.

Laten we toch heel even over de grens gaan. We meldden al eerder dat Jupiler tijdelijk haar naam in ‘Belgium’ verandert als ruggensteuntje voor de Rode Duivels tijdens het WK in Rusland. Het is een dappere poging om de Belgen te verenigen, deze is nu ook gevat in een commercial. Het gaat ze nog niet makkelijk af daar in ‘Belgium’, maar misschien na een paar pintjes vallen ze, Walen en Vlamingen, elkaar wenend in de armen.

Van Belgium, sorry België maar het fietsen is eenvoudig… Onze, zelf benoemde, huisvriend Niki Terpstra sloeg vrijdag toe door het winnen van de eerste van de reeks Belgische Koersen de E3 prijs. Snoeihard vooruit blijven in de bekende stijl leverde weer een kus van de Missen op (waren ze er eigenlijk wel of niet?). Bij Gent – Wevelgem viel het goede rijden van die unieke Hollandse ploeg Roompot op, mee tot in de finale.

Iets minder was het echter met onze handbaldames, die in een ongekende sfeer (6.000 fans), net niet naast Hongarije kropen en hierdoor nog even moeten wachten op plaatsing voor het EK. Maar het komt wel goed met zoveel inzet en speelplezier!

En dan de start van het Formule1 Circus. Het werd met veel spanning tegemoet gezien, maar eerlijk is eerlijk de race van Max was niet wat we gehoopt hadden. Maar het maakt weer eens duidelijk dat ook een 20-jarig supertalent wel eens een stuurfoutje maakt en om nu te zeggen dat het circuit uitnodigde voor een dynamische race, nou nee.

Max kwam de MCLaren van Alonso dus ook niet voorbij en of het er aan ligt weten we niet, maar de lak van die bolide is ontwikkeld door Akzo Nobel. Wat heeft dat met het resultaat te maken vraagt u zich af? Wel de lak van Akzo is lichter (scheelt honderdste van seconde) en stoot minder emissie uit. Deze innovaties, ontwikkeld in de de sport, bereiken trouwens ook ‘onze’ wereld en zo profiteert tenslotte ook uw Heilige Koe voor de deur.

Lewis Hamilton tekende een driejarig contract met Tommy Hilfiger, een merk dat hij vroeger niet kon betalen. We zijn eigenlijk best verbaasd dat Tommy hem nu wél kan betalen.

Goede werkweek en tot Goede Vrijdag!