ADO Den Haag Vrouwen
+
Power Vrouwen

ADO Den Haag Vrouwen

Stoere sportvrouwen met Haagse bluf

Sinds de oprichting van de Eredivisie Vrouwen speelt ADO Den Haag Vrouwen op het hoogste vrouwenvoetbalniveau in Nederland. Ze zijn daarmee één van de vier Eredivisieclubs van het allereerste uur. In een relatief korte historie hebben de ADO Vrouwen bewezen tot de absolute top van het vrouwenvoetbal in Nederland te behoren.

In het seizoen 2011/2012 behaalden zij ‘de dubbel’. Ze werden Landskampioen en wonnen de KNVB Beker. In het seizoen 2012-2013 werd de KNVB Beker geprolongeerd. In het seizoen 2015/2016 werd het harde werken van de spelers opnieuw beloond met de KNVB Beker. Jong ADO Den Haag Vrouwen is het in hetzelfde seizoen wederom gelukt om te promoveren. Met ingang van seizoen 2016/2017 spelen zij op het hoogste amateurniveau: de Topklasse.

Vrouwenvoetbal is ontzettend populair onder jonge meiden en groeit jaarlijks enorm. Ondanks de successen van de ADO Den Haag Vrouwen en de groeiende populariteit van het vrouwenvoetbal blijft het een uitdaging om de club naar een volgend niveau te tillen. Samen met de club hebben we gekeken naar de huidige propositie en zijn we eind 2015 begonnen met een intensief samenwerkingsproject om de club naar een hoger niveau te tillen. Dit heeft geresulteerd in een aangescherpte positionering van ADO Power Vrouwen die we vervolgens crossmediaal hebben doorvertaald.

De ADO Power Vrouwen zijn stoere vrouwen met Haagse bluf. Ze zijn zelfverzekerd en krachtig. Samen hebben ze enorm veel plezier in hun sport en inspireren ze jonge meiden om zelf de sport te beoefenen die ze leuk vinden.

Quick scan cross-mediaal platform

Onze analyse: welke verhalen gaan er schuil achter individuele speelsters? Welke kanalen? Welke content? Zijn er nieuwe mogelijkheden? We bedachten regionale samenwerkingsinitiatieven en keken naar hoe de positionering Power Vrouwen beter kon.

Strategie

Op basis van de quick scan hebben we een nieuwe propositie voor de ADO Power Vrouwen ontwikkeld en deze doorgevoerd in alle communicatiemiddelen met focus op social. We hebben het marketing- en communicatieteam van ADO Den Haag Vrouwen begeleid in het doorvoeren van de nieuwe strategie.

Huisstijl en content

Om de nieuwe propositie van kracht bij te zetten, hebben we een geheel nieuwe huisstijl ontwikkeld. Deze huisstijl werd doorgevoerd in alle communicatie-uitingen met een social media template, een way of working, een contentkalender en contentthema’s.

Creatieve sessie & Fotoshoot

Om de speelsters mee te nemen in de nieuwe propositie, organiseerden we een creatieve sessie met shoot. Doelstelling: content creëren. In ‘n urban-setting portretteerden we de vrouwen.

Powervrouwen logo zonder strepen

EXCITING FACTS

  • Inspirerende social kanalen
  • Meer interactie met fans
  • Van voetbalvrouwen naar echte Power Vrouwen

MARKETING

  • Strategie & positionering
  • Ontwikkeling huisstijl
  • Creatieve sessie & fotoshoot

DIGITAL

  • Online/social strategie
  • Contentcreatie/advertising (OKT Vrouwenvoetbal)
  • Handleiding ‘social – how to’