Amstel Gold Race
+
3 dagen unieke content

Amstel Gold Race

Met Erik Dekker als ambassadeur

Met de Amstel Gold Race wordt Amstel Radler onlosmakelijk verbonden aan verfrissing na het sporten (wielrennen). Voor dit driedaagse wielerspektakel ontwikkelden we een geïntegreerd mediaplan, waarin we met unieke content de rijke momenten die de sport en het evenement bieden gebruikten om de doelgroep te verbinden.

In samenwerking met het videoproductieteam van FastForward hebben we een enorme hoeveelheid video content ontwikkeld die in de meeste gevallen direct werd ge-edit en online werd geplaatst. Op deze manier gaf de content een unieke en relevante toevoeging op de live beleving van het wielerspektakel.

Aanloop naar proosten op de Cauberg

In de aanloop naar de Amstel Radler Challenge hebben we video’s met Erik Dekker, Mark Tuitert, Henk Angenent en Erik Hulzebosch gemaakt. De renners daagden 1. elkaar hierin uit voor de battles en 2. amateurrijders om een wildcard te winnen.

Amstel Radler Challenge

Na een inspectievideo van het parcours werden tijdens de battles interviews gedaan bij de finish met de renners. Deze content werd door het videoteam ter plekke ge-edit en via social gedistribueerd.

Amstel Gold Race Toerversie

‘s Ochtends om 6.00 uur stonden we al aan de start met Erik Dekker om de eerste starters te interviewen. Gedurende de dag werden de items online geplaatst.

Amstel Gold Race Profversie

Tijdens de profversie focusten wij ons met Amstel op het toevoegen van unieke wielercontent aan de NOS-uitzending. Met Erik waren we bij het afscheid bij de AGR van wielericoon Mart Smeets.

Live Twitter verslag

Naast de interviews, achter de schermenbeelden en live feeds gaf Erik Dekker een live-verslag via Twitter.

AGR_Logo_4C

EXCITING FACTS

  • Unieke content direct online
  • Ruim 4 mln bereik
  • 712 stuks eigen content

DIGITAL

  • Ontwikkeling geïntegreerd mediaplan
  • Inzet ambassadeur Erik Dekker
  • Videoconcepten, scripts & aansturing
  • Social content

Bekijk alle content op Twitter