De Hollandse 100
+
by lymph&co

De Hollandse 100

Een oer-Hollandse duathlon met twee onderdelen waar we als Nederlanders mee opgegroeid zijn: schaatsen en fietsen. De deelnemers aan De Hollandse 100 gaan in alle vroegte van start om  tien kilometer te schaatsen en vervolgens 90 kilometer te fietsen.

De Hollandse 100 is niet alleen een schitterende gecombineerde toertocht, het is vooral ook een manier om geld op te halen voor de Stichting Lymph & Co. Met ambassadeurs als Prins Bernhard van Oranje, Simon Keizer en Patrick & Rosanna Kluivert is De Hollandse 100 uitgegroeid tot een groot nationaal evenement waar bekend en onbekend Nederland zijn steentje aan bij wil dragen. De inschrijfgelden, de donaties en zelfs een deel van het sponsorbedrag van het evenement gaat volledig naar deze stichting.

Stichting Lymph & Co

Stichting Lymph & Co is gestart om geld in te zamelen voor onderzoek naar lymfklierkanker. Het fonds gelooft in innovatie als oplossing voor de huidige maatschappelijke uitdagingen op het gebied van gezondheid. Het doel van de stichting is het financieren van fundamenteel onderzoek naar de aard en behandeling van de lymfklierkanker en het genereren van meer aandacht voor de ziekte.

Organisatie

SportVibes neemt vanaf het eerste jaar de volledige organisatie van De Hollandse 100 op zich en stond samen met het reclame bureau Being There aan de creatieve basis van het concept. Onder de verantwoordelijkheid van SportVibes vallen taken als projectmanagement, eventmanagement, ticketmanagement, vergunningen en vrijwilligers.

Hollandse 100 logo transparant

Exciting facts:

  • 506 deelnemers in 2017
  • 49 teams in 2017
  • € 403.365 opgehaald in 2017
  • 382 donateurs in 2017
  • Meer dan 1 miljoen opbrengst sinds start evenement

Events:

  • Projectmanagement
  • Eventmanagement
  • Vergunningen en vrijwilligers
  • Ticketmanagement