DELA EK Volleybal Dames – 2015
+
Grootste volleybal-event ooit in NL

DELA EK Volleybal Dames – 2015

1,2 miljoen kijkers live op de NOS

Als promotor van het DELA EK Volleybal Dames – 2015 (van 26 september tot en met 4 oktober 2015) hebben wij alle plichten vanuit het contract tussen de Nederlandse volleybalbond en de Europese bond CEV op ons genomen. Zoals het regelen van de speelaccommodaties, de inrichting daarvan, reis en verblijf en begeleiding van zestien nationale teams, ontvangst gasten, pers- en mediazaken en allerlei technische faciliteiten. Eigenlijk de totale sportieve, technische en logistieke productie. Daarnaast exploiteerden wij de commerciële rechten. Dit is alles op het gebied van marketing & communicatie, sponsoring & hospitality & ticketsales en side programmering.

Het resultaat? Het grootste internationale volleybaltoernooi ooit in Nederland met een uitzinnig Oranje-publiek. In totaal bezochten maar liefst bijna 100.000 mensen het evenement, dat in de poulefases verdeeld was over vier speelsteden: Rotterdam, Apeldoorn, Eindhoven en Antwerpen. Naast de Nevobo en de CEV werkten we ook samen met onze Belgische collega’s van de Belgische Volleybalbond. In totaal zaten er bij de EK-finale Nederland-Rusland in Rotterdam Ahoy op 4 oktober 2015 maar liefst 1,2 miljoen mensen voor de buis. En naar de samenvatting later in het sportjournaal keken zelfs 1,5 miljoen mensen.

De long term legacy? Het volleybal in Nederland is weer op de kaart gezet. Het Nederlands damesvolleybalteam heeft zich – met een zilveren EK-medaille – aan Europa en de wereld kunnen tonen. En tevens hebben wij samen met het Nederlands team het goede doel (dat we aan het EK hadden verbonden) Spieren voor Spieren hopelijk op meerdere vlakken kunnen helpen, waaronder ook haar kindambassadeurs.

EK-finale

Met maar liefst 11.000 bezoekers is de finale van het DELA EK Volleybal Dames 2015 in Rotterdam Ahoy het drukbezochtste volleybalevent ooit in NL. Daarbij hadden we 5.000 volgers op Snapchat waar exclusieve beelden tussen de spelers te zien waren.

Oranje boven

Het Nederlands damesvolleybalteam is door de knappe sportieve prestatie en de gerichte teammarketing uitgegroeid tot één van de populairste Nederlandse damessportteams.

Teammarketing

Twee jaar voorafgaand aan het EK hebben we een crossmediale campagne gevoerd met als marketingtool het team. Het doel? Om uiteindelijk bij het EK de tribunes Oranje te laten kleuren. Voor het EK begon, waren alle wedstrijden van Oranje in de voorronden al volledig uitverkocht.

Beoordeling publiek

Het publiek heeft het EK beoordeeld met een uitermate hoog cijfer: een 8,7. Een fantastisch mooi compliment, waarbij het succes te danken is aan de uitgebreide fan engagement!

Logo Vertical - NL

EXCITING FACTS

  • Economische spin off: € 1,6 miljoen
  • 3,3 miljoen FB-bereik (week finale)

MARKETING

  • Media, pr en communicatie
  • EK-special Helden

EVENTS

  • Productie, sales en hospitality
  • Sponsorwerving en subsidie

DIGITAL