Tour de France 2016
+
Op de hartslag van de #TDF2016

Tour de France 2016

DSM Nederland

DSM is innovatie partner van Team Giant-Alpecin en zet zijn kennis en expertise in voeding en hoogwaardige materialen in om het team nog beter te laten presteren. Team Giant-Alpecin is een UCI World Tour wielerploeg die in 2016 wederom meedoet met de Tour de France. In de shirts en broeken van de ploeg zit de kunststofvezel Dyneema® verwerkt om de renners te beschermen bij valpartijen.

De uitdaging voor deze campagne was om engagement en awareness te creëren rond het partnership. Daarnaast werd de koppeling gemaakt tussen DSM, Team Giant-Alpecin en het Dyneema Project. Hiervoor creëerden we content en plaatsten deze op de social kanalen van DSM Nederland. Om de content een boost te geven, werd deze via social advertising met een scherpe targeting uitgelicht in Nederland en Duitsland.

 

In 2016 zijn de beschermende eigenschappen van de in 2015 door DSM ontwikkelde wielerbroek verder verbeterd door een nieuw en beter ontwerp van de Dyneema®-stof. Dit biedt de helft meer bescherming bij zwaardere valpartijen, zonder dat dit ten koste gaat van de sportprestaties of het draagcomfort. In het nieuwe shirt is deze Dyneema®-stof ook verwerkt in de mouwen, schouders en bovenrug. Om dit goed uit te leggen maakten we onder andere deze video met Tom Dumoulin.

Om het partnership zo goed mogelijk in beeld te brengen, is er gebruik gemaakt van verschillende soorten social content. Zo is er gebruik gemaakt van video’s, waarbij de ploegleider en een aantal renners het Dyneema® product laten zien en vertellen wat het voor hen betekent.

 

We maakten hiernaast veel visuele content waarbij er ingehaakt werd op de actualiteiten van de Tour de France. Het was daarbij natuurlijk super dat Tom Dumoulin twee etappes won!

partners-in-innovation-logo-Team-Giant-Alpecin-DSM-cmyk

EXCITING FACTS

  • 500.000 mensen bereikt
  • 13 posts geplaatst in drie weken
  • 72.000 video views
  • 9.000 interacties
  • Medewerkers DSM erg betrokken

DIGITAL

  • Online strategie
  • Contentcreatie
  • Opzet en uitvoering social advertising