Fans of Rio
+
Emotie van sportfans in beeld

Fans of Rio

DE BELEVING VAN FANS IN RIO NAAR NEDERLAND BRENGEN

Voor ATPI Sports Events ontwikkelden we eerder het My Olympics platform en de campagne om met ATPI de stap richting de consument te maken. Via dit platform kon iedereen zijn eigen droomreis naar de Spelen in Rio samenstellen.

Aansluitend op deze stap ontwikkelden we een merkactivatiecampagne gericht op de consument tijdens de Olympische Spelen. In deze campagne lieten we op een unieke manier de emotie van het product van ATPI Sports Events zien aan de doelgroep. Hiermee werkten we aan merkbekendheid en merkvoorkeur voor ATPI Sports Events.

De ultieme beleving

Waar anders beleef je de magie van de Olympische Spelen dan op de Spelen zelf? De emoties die loskomen bij het kijken van sport zijn goud waard. Dit is het verhaal dat ATPI Sports Events over haar klanten aan haar doelgroep wilde vertellen.  Dit werd gedaan door het verhaal van de sportfan zelf in beeld te brengen.

Fans in beeld

In deze campagne hebben we de emotie van de fan centraal gezet. Het gaat niet om de sporters, maar om de beleving van fans. Deze beleving wordt mogelijk gemaakt door ATPI en dit wilden we laten zien aan heel Nederland. Gedurende de Olympische Spelen plaatsten we elke dag content op Facebook, Instagram en Twitter. Hierin werd beeld gebruikt van de fotograaf ter plekke van één of meerdere fans die de Olympische Spelen aan het ‘beleven’ waren. De unieke content heeft gezorgd voor een enorm bereik en een zeer positief sentiment rond het merk ATPI.

 

Fanbase groei

Naast het in beeld brengen van de fanbeleving in Rio hebben we met verschillende acties de fanbase meer dan verdrievoudigd en de interactie met de doelgroep verder vergroot. Het middelpunt hiervan was het weggeven van een reis naar de Olympische Spelen via social en een actiepagina. Door het slim inzetten van deze grote prijs werd de interactie en het bereik van de gehele campagne enorm vergroot en werd gelijktijdig een impuls gegeven aan de fanbase op de verschillende kanalen.

ATPI Sports Events

EXCITING FACTS

  • Dagelijkse content direct uit Rio op alle kanalen
  • Enorm bereik en positieve merkinvloed
  • De Olympische Spelen op een andere manier in beeld

DIGITAL

  • Merkactivatieconcept
  • Fanbase-opbouw
  • Contentstrategie
  • Dagelijkse contentcreatie
  • Advertising