Geluks treffers
+
26.500 spelers en fans

Geluks treffers

Staatsloterij & KNVB

Met Gelukstreffers hebben we met de Staatsloterij en KNVB een succesvolle activatie richting de breedtesport neergezet. Geen enkel ander activatieprogramma binnen amateurvoetbal heeft zo’n hoge participatie. Gelukstreffers, met Ronald de Boer als ambassadeur, richt zich op de geluksmomenten uit de voetbalsport door een doelpunt nog meer beleving te geven. Gelukstreffers maakt het KNVB-sponsorschap zichtbaarder en heeft door een emotionele waarde over te brengen een positief effect op merkvoorkeur voor de Staatsloterij.

In augustus 2014 lanceerden we Staatsloterij Gelukstreffers gericht op alle amateurvoetballers in Nederland van 18+. Elk doelpunt van je voetbalteam levert automatisch loten op waarmee je unieke prijzen kan winnen in vier trekkingen per seizoen.

Meespelen is gratis en hoe meer teamleden zich opgeven hoe meer loten je verdient. Het spelmechanisme is geconcentreerd op het door ons ontwikkelde platform Gelukstreffers.nl en de campagne wordt cross mediaal doorvertaald via social, radio en de KNVB- en Staatsloterijkanalen.

Gelukstreffers.nl

Voor Gelukstreffers ontwikkelden we het online platform en technische mechanisme op Gelukstreffers.nl. Voor het seizoen 2015-2016 is hier een volledige refresh aangegeven, waarbij meer focus op content en interactie is komen te liggen.

Online campagne

Naast de technische kant zijn we verantwoordelijk voor de online & socialstrategie, communicatie, activatie en integratie. Hierbij verzorgen we ondermeer de Gelukstrefferscontent voor de social kanalen, de social advertising, uitleg video, launch/persvideo’s, Splashpages op Voetbal.nl, nieuwsbrieven, Splash screens en alle mailings.

Events

In samenwerking met Players United wordt er vier keer per jaar een grote prijsuitreiking en viering georganiseerd bij de winnende voetbalverenigingen. De unieke videocontent wordt na afloop gedeeld.

Staatsloterij Gelukstreffers

EXCITING FACTS

  • 26.500 spelers en fans
  • 45% van alle 18+ KNVB-teams
  • 90% van alle 18+ KNVB-clubs

MARKETING

  • Concept Geluks treffers
  • Implementatie met KNVB, Voetbal.nl en Players United
  • Ontwikkeling & productie POS materialen en radio spots

DIGITAL