The Hague Grand Prix
+
Judospektakel in Den Haag

The Hague Grand Prix

Internationaal judospektakel in Den Haag

Het internationale judo is terug in Nederland! De beste judoka’s van de wereld reizen de komende vier jaar naar Den Haag voor The Hague Grand Prix. In het derde weekend van november strijden elk jaar 450 deelnemers uit 70 landen tegen elkaar op de tatami in de schitterende Sportcampus Zuiderpark. Het prestigieuze judotoernooi maakt deel uit van de IJF World Tour en behoort daarmee tot de vijftien belangrijkste evenementen in het internationale topjudo. 

SportVibes is door Judo Bond Nederland aangesteld als promotor en organisator van The Hague Grand Prix Judo. SportVibes is verantwoordelijk voor de online en offline communicatie, waaronder ook mediastrategie en ticketing. Daarnaast ondersteunt zij bij het interesseren van het bedrijfsleven in judo en het evenement. Verder is SportVibes verantwoordelijk voor de gehele productie van het evenement: van de entertainment in de zaal tot de logistieke operatie en van de catering tot de security tijdens het evenement.

Meer dan judo kijken

The Hague Grand Prix biedt als enige judotoernooi wereldwijd de kans om alle judoka’s live aan het werk zien op de warming-up mat. Daarnaast zijn er allerlei activiteiten te doen in de Experience Room, kunnen de laatste judoproducten gekocht worden bij diverse merchandise stands en vieren bezoekers de oranje overwinningen met een hapje en een drankje in het Oranje House.

PR stunt: Haagse Harry krijgt een judopak aan

De inwoners van Den Haag konden niet om het internationale judospektakel heen. Tijdens een bijzondere ‘guerilla-actie’ zorgden we ervoor dat diverse standbeelden in Den Haag een judopak aankregen, inclusief het gigantische beeld van Haage Harry. Het zorgde voor heel veel media-aandacht. Daarnaast wapperden natuurlijk overal vlaggen van de Grand Prix in de stad en kregen scholen en judoverenigingen flyers en posters. Verder hadden we win-acties met lokale media.

Influencers uit de judowereld

Om het bereik van de communicatie rondom The Hague Grand Prix te vergroten, is er gebruik gemaakt van specifieke influencers. Onder andere (voormalig) topjudoka’s Dennis van der Geest, Mark Huizinga, Anicka van Emden, Carola Uilenhoed en Frank de Wit zijn gebruikt voor video’s, interviews en artikelen voor diverse mediakanalen en voor de organisatie van clinics voorafgaand en tijdens het evenement.

Stimulans voor de judosport

The Hague Grand Prix is gebruikt als aanjager om de sport judo op alle gebieden weer een impuls te geven. Door via social media meer van de sport te laten zien en door een event te organiseren waar meer te doen is dan alleen judo kijken, is er een breder publiek bij het judo betrokken om op de lange termijn meer commerciële waarde te creëren voor Judo Bond. Ook waren er judoclinics op scholen en verenigingen en de Haagse wethouder Rabin Baldewsingh kreeg een speciale judoles van voormalig topjudoka Anicka van Emden.

The-Hague-Grand-Prix_logo

EXCITING FACTS

  • Circa 6.000 bezoekers
  • 300 deelnemers uit 50 landen
  • Meer dan 800.000 mensen bereikt online

MARKETING

  • Sponsorpropositie & sponsorwerving
  • Conceptontwikkeling
  • Ontwikkeling visuele identiteit
  • (Social)mediastrategie en PR

EVENTS

  • Projectmanagement
  • Algemene en technische productie
  • Ticketing, verkoop & management
  • Personeel & vrijwilligers

DIGITAL

  • Online en social media campagne
  • Ontwikkeling website
  • Fotografie en videoproductie