Oranje Peloton
+
Meer dan 10.000 wielerfans

Oranje Peloton

maakt fietsen nog leuker

De Staatsloterij staat voor een gelukkiger en gezonder Nederland. Daarbij is Nederland bij uitstek fietsland nummer één. Oranje Peloton is het fietsinitiatief van de Staatsloterij. Samen met haar ambassadeur Leontien van Moorsel en de professionele Roompot – Oranje Pelotonwielerploeg maken wij het fietsen in Nederland — voor de vele wielerfanaten die ons land rijk is — nog leuker. 

Dit doen we ondermeer met de Oranje Peloton Tocht, die dit jaar alweer voor de tweede keer georganiseerd wordt, en door middel van unieke wielerevenementen waar de Nederlandse wielerfanaat bij aanwezig kan zijn. De Roompot – Oranje Peloton-ploeg speelt hierin een belangrijke rol. Via Oranje Peloton kan de wielerfan zijn of haar helden van deze ploeg ontmoeten.

Oranje Peloton

Oranje Peloton werd in 2015 als fietsinitiatief van de Staatsloterij in de markt gezet. We ontwikkelden het concept, de brand identity en het communicatieplan met middelen (offline en online). Daarnaast werd de sponsoring van de profploeg Roompot – Oranje Peloton en ambassadeur Leontien van Moorsel, via bemiddeling, tot stand gebracht.

Oranje Peloton Tocht

In samenwerking met de Staatsloterij werd in 2015 de eerste Koninginnenrit van Nederland met start en finish bij Paleis Soestdijk georganiseerd. Meer dan 3.000 deelnemers genoten van een mooie toertocht over de Utrechtse Heuvelrug, Amerongse Berg en Veluwe. De tweede editie vond plaats op 2 oktober 2016.

Hospitality

Tijdens de verschillende evenementen die Oranje Peloton organiseert of bij aanwezig is, regelden wij het hospitalitygedeelte. We deden dit onder andere voor de Oranje Peloton Tocht.

Website en nieuwsbrief

We ontwikkelden voor de Oranje Peloton Tocht en het fietsinitiatief Oranje Peloton bijbehorende websites plus een nieuwsbrief met nieuws en interviews met ambassadeurs en renners uit de ploeg. Deze nieuwsbrief wordt maandelijks verstuurd. De inhoud wordt crossmediaal ingezet: social, website en offline.

Social

Er is een constante onderstroom van awareness content gecreëerd voor de social media kanalen van Oranje Peloton. Naast awareness content is er door middel van retargeting en custom-audiences advertising ingezet om inschrijvingen voor de Oranje Peloton Tocht te generen. Bij de content maken we gebruik van ambassadeur Leontien van Moorsel en de Roompot – Oranje Pelotonploeg.

OranjePeloton1

EXCITING FACTS

  • > 10.000 leden in community
  • 3.000+ deelnemers

MARKETING

  • Concept
  • Sponsordeal Roompot – OranjePeloton

EVENTS

  • Oranje Peloton Tocht
  • NK Waterfietsen, SAIL ’15

DIGITAL

  • Online/social campagne
  • Website/nieuwsbrief
  • Contentcreatie/advertising