Perskindol Triathlon010
+
500m zwemmen, 22km fietsen, 5km lopen

Perskindol Triathlon010

Dé ideale kennismaking met de triathlonsport

De eerste editie van Triathlon010 (een 1/8e triathlon, bestaande uit 500m zwemmen, 22km fietsen en 5km hardlopen) vond op 1 augustus 2015 plaats op en rond de Willem-Alexanderbaan in Rotterdam. In totaal deden er 650 deelnemers mee. In 2016 heeft Perskindol zich als naamgevende hoofdsponsor verbonden aan het evenement, dat tijdens de tweede editie uit twee dagen met 1.000 deelnemers per dag bestaat. De tweede editie van Triathlon010 was snel uitverkocht.

Mensen zijn steeds meer op zoek naar nieuwe sportieve uitdagingen. Uitdagingen waar diverse sporten kunnen worden gecombineerd, maar voor de ‘beetje’ sportieveling ook nog goed te doen zijn. De Perskindol Triathlon010 biedt uitkomst. In 2015 zaten de inschrijvingen zo vol en ook in 2016 was dat weer het geval. Binnen een maand was het uitverkocht en daarom is er besloten een tweede dag aan toe te voegen.

Behalve een 1/8e triathlon is er in 2016 ook een 1/4e triathlon en zelfs de Eredivisie. Het event is ook een Nederlands Triathlon Bond-event. Om het uur start er een groep van honderd deelnemers, waardoor de gehele dag er actie op het terrein is. Het terrein wordt ingericht als festivalterrein en biedt ondermeer ook voor vrienden en familie van de deelnemers de mogelijkheid om de deelnemers feestelijk aan te moedigen.

Hoofdsponsor Perskindol

Perskindol zorgt voor spierverwarming voor het sporten en voor spierherstel na het sporten. De ambitie van Perskindol is om het merk naar een volgend sportief level te tillen en met de sponsoring van Triathlon010 meerdere sporten te claimen.

Bedrijventeams

Voor bedrijven is het mogelijk om mee te doen aan de triathlon en met collega’s deel te nemen aan ieder onderdeel, maar ook is het mogelijk om een estafette te doen waarbij ieder een onderdeel op zich neemt.

Meerdere startwaves

Bij Perskindol Triathlon010 zijn we verantwoordelijk voor de totale organisatie van marketing, communicatie, sales en productie. Productioneel is het event een uitdaging, omdat we te maken hebben met diverse sportonderdelen die gefaciliteerd worden met meerdere startwaves.

Geen eigen racefiets?

Veel mensen die aan dit event deelnemen, zijn beginnende sporters. Omdat we iedere deelnemer zo goed mogelijk willen faciliteren, bieden we extra services aan, zoals huurfietsen voor mensen die zelf niet beschikken over een racefiets.

logo-triathlon010-2016-05

EXCITING FACTS

  • 650+, uitverkocht (’15)
  • 2.000+, uitverkocht (’16)

MARKETING

  • Marketing
  • Communicatie

EVENTS

  • Initiatief Sportvibes/WSM Events
  • Productie & sales

DIGITAL