Sportplezier
+
Kun je maken!

Sportplezier

Online campagne

SportVibes is gekozen als strategisch bureau om de sportbonden en NOC*NSF te ondersteunen in de ontwikkeling en activatie van de campagne Sportplezier. Sportplezier is onderdeel van het programma Naar een Veiliger Sportklimaat dat NOC*NSF, de KNVB en KNHB samen met andere sportbonden uitvoert, in opdracht van het Ministerie van VWS. Het doel is om agressie op en rondom de velden te voorkomen en positief coachen en sportiviteit te stimuleren. Slogan van de nieuwe online campagne: ‘’Sportplezier kun je maken!’’.

Vier vrijwilligers centraal

Belangrijke strategie is om de soms gevoelige thema’s rondom Veilig Sportklimaat mede te laten vertellen vanuit vier sportvrijwilligers. De persoonlijke verhalen van jonge coach Nikki, scheidsrechter Stefan, coachende ouder Urvan en kantinemedewerkster Marieke zijn inspirerend en spreken de doelgroep aan. Zij staan immers wekelijks langs en op de velden!

Platform met social strategie

SportVibes heeft het online platform van Sportplezier vernieuwd. Het staat vol tips&tricks, video’s en interessante interviews. Over elk thema en voor elke doelgroep is er informatie te vinden. Het uitgangspunt is het verspreiden van verhalen van vrijwilligers om interactie en kennis delen te bevorderen. Ook moeilijke thema’s komen aan bod, zoals homoacceptatie in de sport.

Aandacht voor CO. trainersbegeleider

De relatie tussen trainers en jonge sporters is de meest bepalende factor voor sportbeleving. Toch staat driekwart van de trainers zonder begeleiding voor een team en 30 procent voelt zich niet capabel genoeg. Samen met de bonden en NOC*NSF initieerden we een communicatiecampagne rondom trainersbegeleiding: CO. Haalt het beste uit trainers en coaches.  We produceerden onder andere een kick-off video met Jan Joost van Gangelen.

Videoserie voor bestuurders

Als bestuurder van een sportvereniging heb je allerlei ambitie. Je werkt hard om dit voor elkaar te krijgen, maar onderweg kom je dilemma’s tegen. Om bestuurders hierin te ondersteunen zijn de 4 inzichten ontwikkeld. SportVibes produceerde een videoserie met de jonge voetbalvoorzitter Jill Eekhart.  Jill ging op bezoek bij ervaren bestuurders Joop Alberda, Mark Huizinga, Marcella Mesker en Mijntje Donners.

Sportplezier woordmerk RGB

Exciting facts:

  • Inzet van vier sportvrijwilligers als ‘vertellers’
  • Nieuw kleurrijk platform met veel video en relevante content 
  • Social mediastrategie, combinatie free en paid publicity
  • Sinds maart 2017 al 88.777 mensen op het platform afgeleverd
  • Maandelijks bereik via Facebook & Instagram: 700.000