Sportplezier
+
Kun je maken!

Sportplezier

Online campagne

SportVibes is gekozen als strategisch bureau om de sportbonden en NOC*NSF te ondersteunen in de ontwikkeling en activatie van de campagne Sportplezier. Sportplezier is onderdeel van het programma Naar een Veiliger Sportklimaat dat NOC*NSF, de KNVB en KNHB samen met andere sportbonden uitvoert, in opdracht van het Ministerie van VWS. Het doel is om agressie op en rondom de velden te voorkomen en positief coachen en sportiviteit te stimuleren. Slogan van de nieuwe online campagne: ‘’Sportplezier kun je maken!’’.

Vier vrijwilligers centraal

Belangrijke strategie is om de soms gevoelige thema’s rondom Veilig Sportklimaat mede te laten vertellen vanuit vier sportvrijwilligers. De persoonlijke verhalen van jonge coach Nikki, scheidsrechter Stefan, coachende ouder Urvan en kantinemedewerkster Marieke zijn inspirerend en spreken de doelgroep aan. Zij staan immers wekelijks langs en op de velden!

Platform vernieuwd

SportVibes heeft het online platform van Sportplezier zowel tekstueel als visueel vernieuwd. Waar het vorige platform TVSportplezier zich vooral richtte op ouders, kinderen en verenigingen, is er bij het ontwerp van het nieuwe platform gekozen voor een andere aanpak. Het platform moet een inspiratie zijn voor alle mensen die betrokken zijn rondom een sportvereniging. Het staat vol met tips&tricks, video’s en interessante –korte!- interviews. Voor elk thema en voor elke doelgroep is er een apart kleurrijk gedeelte.

Social mediastrategie

Het platform van Sportplezier wordt via een social mediacampagne gepromoot en extra aangejaagd met advertentiebudget. Het uitgangspunt van de strategie is het verspreiden van de verhalen van de vrijwilligers om interactie en kennis delen te bevorderen. Om dit te kunnen realiseren spelen we ook in op de actualiteit en interviewen we regelmatig de vrijwilligers en betrokkenen van verscheidene sportverenigingen. We schuwen hierbij de gevoelige thema’s niet. Zo brachten we het verhaal van Thijs, over zijn geaardheid en de voetbalwereld…

Nieuwsbrief

We sturen een keer per maand een nieuwsbrief naar duizenden sportbestuurders, vrijwilligers, ouders maar natuurlijk ook naar de sporters zelf. Dankzij de nieuwsbrief houden we doelgroep die niet alles kan volgen op social media, toch op de hoogte van het nieuws rondom Sportplezier.  Met video, relevante content inspireren we de lezers om naar het platform te gaan.

Sportplezier woordmerk RGB

Exciting facts:

  • Inzet van vier sportvrijwilligers als ambassadeur
  • Nieuw kleurrijk platform met veel video en relevante content 
  • Social mediastrategie, combinatie free en paid publicity
  • Unieke bezoekers website per maand: 18.000
  • Maandelijks bereik via Facebook & Instagram: 627.456