Tour de Stork
+
Employee engagement

Tour de Stork

Working together is winning together

Tour de Stork was Stork’s mondiale activatieprogramma rondom het partnership met de Grand Depart van de Tour de France Utrecht 2015-organisatie. ‘Samen werken, is samen winnen’ luidde het credo van Tour de Stork.

De sponsoring van de start van de Tour de France in Utrecht werd aangegrepen om de kracht van teamwork te benadrukken. Tour de Stork is tot leven gebracht door vooral intern te activeren en klanten tijdens de Grand Depart deelgenoot te maken van diverse programma’s rondom de thema’s fietsen, samenwerking en Stork’s kernactiviteiten. Bike Art, Bike@work en Bike Ride waren de drie activatiepijlers van Tour de Stork.

Bike Art Competition

Stork-medewerkers worldwide werden uitgedaagd om van restmateriaal uit de Stork-werkplaatsen een fietskunstwerk te maken. Vanuit zeven regio’s zijn er 32 inzendingen beoordeeld, waarvan de top drie uit iedere regio te zien was op een expo in Utrecht.

Bike@Work

Veertig Stork-kantoren over heel de wereld namen deel aan Bike@Work en fietsten in totaal meer dan 40.000 kilometer, dat overeenkomt met twaalf keer de afstand van de Tour de France.

Bike Ride

Honderd medewerkers van Stork uit Nederland, België en Schotland namen deel aan de toerversie van de Grand Depart op 28 juni 2015 en vormden daarmee één van de grootste business pelotons in het deelnameveld.

 

TourduStork

EXCITING FACTS

  • Bike Art: 32 inzendingen, 7 wereldregio’s
  • Bike@Work: 40 Stork-kantoren > 40.000 kilometer
  • Ruim 1000 medewerkers wereldwijd

MARKETING 

  • Sponsordeal Grand Depart Utrecht
  • Concept & activatie
  • Identity logo, website, POS-materialen

EVENTS

  • Implementatie Art & Work/hospitality